sunnuntai 29. toukokuuta 2011

PIETARIN OLD TIME


"Tämä on ihanin kauppa, jossa olen koskaan käynyt ! " Juuri näillä sanoilla kuvailin tämän päivän retkikohdetta, Ruskolla sijaitsevaa antiikin ja vanhan tavaran osto- ja myyntiliikettä Pietarin Old Timea. Kauppa on pullollaan mitä ihastuttavimpia löytöjä ja palvelu on mitä ystävällisintä. Olen käynyt täällä nyt kahdesti ja toivottavasti kolmas kerta koittaa pian ! Paikassa on ihana tunnelma, mielenkiintoisia tavaroita, mukava henkilökunta ja kohtuulliset hinnat. Voiko muuta toivoa ? No, ehkä sitä, että ensi kerralla olisi kaunis ilma. Viimeksi nimittäin satoi räntää, ja tänään vihmoi sadetta koko päivän niin, että auringosta ei ole näkynyt pilkahdustakaan. Paikan pihapiiri ja ympäristö vaikuttavat kuitenkin sen verran kiinnostavilta, että tosissani toivon parempaa keliä ensi kerraksi, jotta kamera ei kärsisi kovin pahasti. Kuvaamista kyllä riittäisi !

Tänään tarttui mukaan syntymäpäivälahja miehelle. Mies ihastui spontaanisti vanhaan puiseen pöytäkelloon, joka on sopivan miehinen, mutta kuitenkin sulavalinjainen ja kaunis. Olin luvannut lahjaksi kellon, joten ihastuksen kohde päätyi pakettiin. Itselleni ostin jotain näissä kuvissa vilahtavaa myöskin syntymäpäivälahjaksi, mutta siitä lisää myöhemmin.  Lapset toivoivat itselleen vedettäviä peltileluja, mutta ne jäivät toistaiseksi odottamaan sopivampaa hankkimisajankohtaa. Olen nimittäin raivannut lastenhuoneita tänään koko aamupäivän ja näyttää siltä, että yhtään lelua ei tarvita ainakaan hetkeen. Tai pariin.

5 kommenttia:

  1. Näyttääpä kivalta paikalta!

    VastaaPoista
  2. Oi ihana paikka! Taidan lisätä tämän listaani, jossa on paikkoja, joihin miehen pitää minua kiikuttaa vapaapäivillään :) Toivottavsti kesällä on hyvää aikaa kiertää kaikki kotimaan nähtävyydet!

    Kiitos postista, näpyttelinkin jo vastausta! :)

    VastaaPoista
  3. Absolutely white: tuo on tosi kiva paikka, kannattaa käydä !

    Emilia: tämä paikka taitaa olla kiinni ainakin osan kesää :-/

    Laitoinkin sulle takaisin postia :-)

    VastaaPoista
  4. Onpa hurmaavan oloinen kauppa! Kerrassaan ihana. Ja vielä paljon, paljon ihanampi ja tunnelmallisempi on tuo mökki, josta olet aiemmista postauksissasi meille kertonut. Olen blogeillut vähän huonosti viime aikoina ja vasta nyt hoksasin, etten ollut aiemmin tainnut edes kommentoida tuota mökkiä. Ajatuksissani se on kuitenkin ollut. <3

    Myös yläbannerisi on ihana, yksi kauneimmista koskaan!

    VastaaPoista
  5. Katja: mukavaa, että kävit :-) Olen myös itse blogeillut huonosti, sekä päivittäminen että vierailut ovat jääneet vähiin monestakin syystä. Olet ollut mielessä, olen monet kerrat aloittanut meiliä, mutta en ole päässyt alkua pidemmälle. Ehkä viikonlopun aikana ?

    Ja kiitos <3

    VastaaPoista

Olen iloinen jokaisesta viestistä, ihan lyhyestä ja höpsöstäkin. Kiitos, kun piristit päivääni !