lauantai 23. huhtikuuta 2011

HELMIÄ JA HELYJÄ


Helmiä ja helyjä, niistä on Petriinan korut tehty. Aikaisemmin kelpuutin koruikseni vain keltakultaa ja timantteja sekä muutaman kauniin lahjaksi saadun pukukorun. Etsyn löydettyäni olen kuitenkin vähän höyrähtänyt sekä vintage- ja kierrätyskoruihin ja kirppiksillä kierrellessäni yritän myös pitää silmät auki löytöjen suhteen, tosin laihoin tuloksin.

Ketjut ja helmet ovat hyviä aihoita muokata koruja, niitä voi pidentää nauhoilla tai liittämällä erilaisia ketjuja yhteen, liittää niihin riipuksia tai pitää montaa korua kaulassa päällekäin. Pitkät ketjut voi kietoa ranteeseen monin kerroin tai kiepsauttaa kaulaan kerran taikka kaksi. Työkaluina käytän pieniä askartelupihtejä, joissa on leikkuriominaisuus. Toisten pihtien hankintaa olen miettinyt, vaan en ole saanut vielä aikaiseksi. Sirompi kärki olisi tarpeen pienten renkaiden kanssa työskenneltäessä.

Olen myös heikkona rannekoruihin ja vanhoihin rintaneuloihin. Kameekoruista olen pitänyt aina, mutta nyt olen myös viehtynyt erilaisiin strassi- ja helmirintaneuloihin. Vanhoja rintaneuloja voi lisäksi monesti  käyttää myös riipuksena.

Erityisesti rintakorut ja huivit ovat oma tapani tuoda  helposti yksinkertaiseenkin asuun "sitä jotain" , kaulakorujen käyttöä vasta harjoittelen. Asusteet ovat muutenkin helppo ja nopea tapa muunnella asun tyyliä ja luonnetta. Asustamiseen liittyen kannattaa käydä kurkkaamassa Rhian tämä postaus, joka on mielestäni hienosti toteutettu juttu siitä, miten erilaisilla asusteilla saadaan koko asu näyttämään ihan toisenlaiselta.


3 kommenttia:

  1. Olen aina tykännyt kovasti kaulakoruista, ja minulla on melkoinen varasto niitä... valitettavasti eräs 9kk ikäinen neiti on niistä kovasti kiinnostunut myös... Odottavat siis kauniisti koukkuihin ripustettuna parempia aikoja! :)

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihania koruja! Sisäinen harakkani melkein pyörtyi ihailusta! :)))

    VastaaPoista
  3. Susanna: voin kuvitella, että tuon ikäistä takuulla kiinnostaa kaikki, johon voi helposti tarttua :-D

    Santra: kiitos :-) Sisäinen harakka, hihii !

    VastaaPoista

Olen iloinen jokaisesta viestistä, ihan lyhyestä ja höpsöstäkin. Kiitos, kun piristit päivääni !